Igor Schillevoort benoemd als bestuurder van Het Oogziekenhuis Rotterdam

Igor Schillevoort

De raad van toezicht van Het Oogziekenhuis Rotterdam heeft de heer dr. Igor Schillevoort (46 jaar)
per 13 januari 2020 benoemd als bestuurder van Het Oogziekenhuis Rotterdam. Hij geeft vanaf deze datum invulling aan de zorggerelateerde portefeuille in collegiaal bestuur met Yvonne Koppelman.

Igor Schillevoort is gepromoveerd in epidemiologie en is daarna als epidemioloog werkzaam geweest bij het Harvard AIDS Institute en het AMC. Na 6 jaar als consultant bij McKinsey te hebben gewerkt, bekleedt Igor sinds 2011 de functie van zorgmanager in het St. Antonius Ziekenhuis Utrecht/Nieuwegein, als laatste van het St. Antonius Hartcentrum.

Igor Schillevoort: “Het Oogziekenhuis Rotterdam heeft met 145 jaar kennis en ervaring een fantastische staat van dienst en een toonaangevende positie in de oogzorg in Nederland. Ik zie er enorm naar uit om hier samen met mijn collegabestuurder, medische staf en medewerkers van Het Oogziekenhuis Rotterdam op voort te mogen bouwen.”

De raad van toezicht is zeer verheugd met de benoeming van Igor Schillevoort. Piet Batenburg, voorzitter raad van toezicht: “De huidige interimbestuurder heeft met de organisatie de strategische koers van Het Oogziekenhuis Rotterdam aangescherpt.  Met Igor Schillevoort en de recente benoeming van Yvonne Koppelman heeft Het Oogziekenhuis een energieke nieuwe raad van bestuur om de uitdagingen van de toekomst aan te gaan en het ziekenhuis de komende jaren succesvol door de ingezette transitie te leiden”.