Ik ben geopereerd aan staar (cataract) en heb last van wazig/verminderd zicht, is dit normaal?

De dag na de staaroperatie kan het zicht nog wazig of verminderd zijn. Dit kan komen door een tijdelijke zwelling van het oog. Dit herstelt zich meestal vanzelf de eerste week na de operatie. Het kan ook veroorzaakt worden door de brilsterkte die veranderd is.

Indien u steeds meer wazig ziet, belt u dan naar de verpleegkundige helpdesk van Het Oogziekenhuis:
- maandag t/m vrijdag tussen 8.30 en 15.30 uur: 010 401 76 34
- overige tijden: 010 401 77 77

Enkele maanden of jaren na een cataractoperatie (staaroperatie) kunnen nieuwe troebelingen op het lenszakje ontstaan. Deze 'nastaar' geeft wazig zicht en ontstaat bij 10% tot 30% van de patiĆ«nten. Nastaar kan met een pijnloze poliklinische laserbehandeling worden verwijderd. Indien u last krijgt van wazig zicht, maak dan een afspraak bij Het Oogziekenhuis Rotterdam, telefoonnummer 010 401 77 77.