Meestgestelde vragen Havenpolikliniek


Van Havenziekenhuis naar Havenpolikliniek
Het Havenziekenhuis is sinds eind november 2017 een poliklinisch centrum: de Havenpolikliniek. De zorg in het Havenziekenhuis is overgenomen door Erasmus MC, Franciscus Gasthuis & Vlietland, Maasstad Ziekenhuis, Het Oogziekenhuis Rotterdam, het Ikazia ziekenhuis en het IJssellandziekenhuis.

Voor welke zorg kan ik terecht bij de Havenpolikliniek?
U kunt bij de Havenpolikliniek terecht voor poliklinische afspraken, poliklinische behandelingen en poliklinische onderzoeken bij de verschillende ziekenhuizen die in de Havenpolikliniek actief zijn. Op de specialismenkaart hieronder kunt u zien voor welke zorg u bij welk ziekenhuis terecht kunt. De poli oogheelkunde in de Havenpolikliniek wordt verzorgd vanuit Het Oogziekenhuis Rotterdam.

Specialismenkaart
Specialismenkaart

Ik ben patiënt bij twee specialismen in het Havenziekenhuis, hoe werkt dat? Is er een kans dat ik nu naar meerdere ziekenhuizen moet?
Die kans is aanwezig en is afhankelijk van waar de vervolgzorg naartoe is overgeheveld. U kunt dit zien op het specialismenkaartje hierboven.

Wat gebeurt er met mijn dossier?
Bij ieder ziekenhuis waar u patiënt bent, krijgt u een patiëntendossier. Deze worden tussen de ziekenhuizen onderling niet gedeeld zonder uw toestemming. Uw dossier voor oogheelkunde is in beheer bij Het Oogziekenhuis Rotterdam.

Wanneer het nodig is uw dossier te delen met een ander ziekenhuis wordt hiervoor om toestemming gevraagd. Indien u geen toestemming verleent, wordt uw dossier niet gedeeld met een ander ziekenhuis. Houdt u er echter rekening mee, dat het dan in de meeste gevallen niet mogelijk is om de behandeling bij het andere ziekenhuis te starten.

Meer algemene informatie over uw patiëntendossier bij Het Oogziekenhuis kunt u vinden op de pagina “Uw patiëntendossier

Heeft het samenwerkende ziekenhuis informatie over mijn medicijnen?
Wanneer u toestemming heeft gegeven voor het delen van uw dossier met een ander ziekenhuis, dan wordt ook informatie over medicijnen verstrekt. Het blijft belangrijk om regelmatig (iedere zes maanden) een nieuw actueel medicatie overzicht vanuit uw apotheek mee te nemen. Het is van belang dat alle artsen, verpleegkundigen en andere zorgverleners precies weten welke medicijnen u gebruikt en of hier veranderingen in zijn gekomen. Dit kan namelijk invloed hebben op de manier waarop u wordt onderzocht en behandeld.

Hoe kan ik een klacht doorgeven? 

Het kan voorkomen dat u over sommige onderdelen van uw behandeling of verblijf niet tevreden bent. Dan horen wij dat graag van u. Het Oogziekenhuis Rotterdam heeft verschillende mogelijkheden om uw verbetertips, klachten en signalen kenbaar te maken. Deze worden op de pagina “Klachtenbehandeling” beschreven.

Bereikbaarheid
Informatie over adresgegevens, de route, bereikbaarheid met openbaar vervoer, parkeren en vervoer kunt u hier vinden.

Deze informatie is onder voorbehoud van eventuele wijzigingen.
 
 
Sluit de voorlees functie

Door deze site te bezoeken accepteert u het gebruik van cookies. Lees meer over cookies.

Deze melding niet meer tonen