"De betrouwbare info vanuit het ziekenhuis werkt voor mij angstreducerend."

Renata Habets"In Het Oogziekenhuis kreeg ik informatiefolders mee, waarin mijn eerste twee operaties heel nauwkeurig werden beschreven. Dat was precies wat ik nodig had om mij het gevoel te geven dat ik controle had over de situatie. Verder beantwoordde mijn hoofdbehandelaar al mijn vragen. Ik had zo’n vertrouwen in hem dat ik de kanker op patiëntniveau kon loslaten en me al snel begon te interesseren voor de technische kant van de ziekte. Ik voelde me niet zozeer patiënt maar eerder een gelijkwaardige gesprekspartner, die ook meebesliste bij de verschillende stappen in het behandelingsproces. Ik vind het mooi dat patiëntenparticipatie en het reduceren van angst belangrijke pijlers zijn. De betrouwbare info vanuit het ziekenhuis werkt voor mij angstreducerend."

Lees het hele verhaal op het patiëntenplatform zeldzame kankers

Renata Habets
Patiënt oogkanker