"De kwaliteit van leven van patiënten behouden en waar mogelijk verbeteren."

Frederike PeerdemanIk ben Frederike Peerdeman, net afgestudeerd als mbo-verpleegkundige en sinds oktober 2020 begonnen met werken in Het Oogziekenhuis Rotterdam op de Verpleegafdeling. Kort na mijn afstuderen ben ik in Rotterdam gaan wonen. Door een bekende ben ik terecht gekomen bij Het Oogziekenhuis. Ik heb een mooie rondleiding gekregen over de afdeling en heb het team van tevoren mogen ontmoeten. Ik was meteen enthousiast, heb mijn sollicitatiebrief verzonden en mocht daarna gelijk op gesprek komen.

Het werk in Het Oogziekenhuis spreekt mij erg aan, omdat ik er als verpleegkundige naar streef om de kwaliteit van leven van mijn patiënten te behouden en waar mogelijk te verbeteren. Ogen helpen ons voor onszelf te zorgen en goed te kunnen functioneren in de maatschappij. Hier wilde ik graag een bijdrage aan leveren door deze gerichte zorg te verlenen.

Mijn takenpakket als verpleegkundige is heel erg divers. Je hebt de geplande patiënten die voor een operatie komen en patiënten die vanuit de Acute Oogzorg bij ons worden opgenomen. Hier komen administratieve, voorlichtende en coördinerende taken bij kijken. Je moet denken aan het aanmaken van het verpleegplan, het verschaffen van voorlichting, het geven van instructies en adviezen, het monitoren van de patiënt, het contact hebben met verschillende zorgdisciplines en het uitvoeren van verpleegtechnische handelingen (ogen spoelen, ogen druppelen, bloed afnemen, etc.).

De dag van een verpleegkundige