"De operatie had ik 10 jaar eerder moeten laten doen."

"Vanaf mijn 16e droeg ik al lenzen en merkte ik dat mijn ogen de lenzen steeds minder goed konden verdragen. Ik kreeg aan het einde van de dag steeds meer last van geïrriteerde en vermoeide ogen, en wisselde mijn lenzen 's avonds vaker af met een bril. Zowel mijn lenzen als bril zaten nooit écht lekker en vormden altijd irritatie tijdens normale dingen als sporten, een dagje strand of een wintersport. Eind 2019 ben ik op zoek gegaan naar andere mogelijkheden. Mijn opticien, waar ik al 20 jaar kwam, heeft mij Oogziekenhuis Focuskliniek geadviseerd. Na wat research besloot ik een afspraak te maken voor een quickscan.

In november 2019 had ik de quickscan en in februari 2020 een uitgebreider onderzoek door drs. Gan, om definitief vast te stellen óf en voor welke behandeling ik in aanmerking kwam. De optie laseren viel af, maar lensimplantaten bleken de juiste behandeling voor mijn ogen. In mei 2020 stond de operatie eigenlijk gepland, maar door corona werd dat uiteindelijk september 2020.

Sinds de lensimplantaten in mijn ogen ben ik nergens meer van afhankelijk en dat geeft zo’n vrij gevoel. De operatie heeft voor zoveel gemak en vrijheid gezorgd en ik had dit, achteraf gezien, 10 jaar eerder moeten doen. Ik raad het iedereen zonder twijfel aan. Ik heb het hele traject als spannend, maar zeer positief ervaren. Het hele team geeft in de aanloop naar de ingreep zoveel mogelijk informatie, zijn altijd beschikbaar om vragen te beantwoorden en proberen het ‘onbekende’ zoveel mogelijk weg te nemen. Voor de operatie was ik zeker gespannen, maar door het fijne team en drs. Gan zelf viel het achteraf mee. Ik vond het prettig dat er tijdens de operatie met mij werd gepraat, want dat leidt af. Voor je het weet is het klaar!

Ik zou Oogziekenhuis Focuskliniek aanbevelen, omdat ik positief ben over de kundigheid en gastvrijheid van de artsen en medewerkers. Zij zijn op mij overgekomen als oprecht, gastvrij en professioneel. Ik heb altijd het gevoel gehad dat ik een eerlijk advies heb gekregen over mijn ogen. Oogziekenhuis Focuskliniek doet alleen een ingreep als het ook echt kan. Ik heb de indruk dat dat geen vanzelfsprekendheid is in klinieken elders."

Foto mevrouw Dijcks

Laura Dijcks