"Het klinkt misschien raar, maar ik verheug mij op mijn staaroperatie."

“Wazig zicht en angst om in het donker auto te rijden: het werd vermoeiend. Eerst dacht ik dat het aan mijn leeftijd lag. Er werd ontdekt dat ik staar had. Via een doorverwijzing vanwege torische lens (een speciaal soort lens die niet overal wordt aangeboden) in mijn oog ben ik bij Het Oogziekenhuis terecht gekomen. Ik was al bekend met Het Oogziekenhuis Rotterdam en ik kwam hier regelmatig voor mijn vader die hier ook patiënt was. Hij had altijd zo’n fijne arts en in eerste instantie wilde ik daarom bij dezelfde arts worden behandeld. Helaas behandelde hij geen staar."

Mariëtte Keulemans

Een erg prettige sfeer

"De sfeer in Het Oogziekenhuis vond ik, ondanks de coronamaatregelen, erg prettig. De maatregelen, zoals afstand houden en de plastic schermen tussen stoelen in de wachtkamer zorgen toch voor een meer afstandelijke sfeer. We maken deze tijd minder snel een praatje met een andere patiënt. Toch voelde ik mij nog steeds op mijn gemak. Ik werd goed ontvangen door de medewerkers. In andere ziekenhuizen heb ik wel eens het gevoel dat ik hun tijd in beslag neem, in Het Oogziekenhuis was deze gedachte geheel afwezig.

Ik ben ook erg tevreden over de werkwijze in Het Oogziekenhuis. Door een goede communicatie tussen medewerkers, hoefde ik niet telkens heen en weer te lopen en verliep het erg soepel. Op de dag dat ik aanwezig in het ziekenhuis, sloten alle afspraken en onderzoeken netjes achter elkaar aan. Zes onderzoeken en 2,5 uur later stond ik weer buiten. Helemaal super vond ik het!

Sinds ik bekend ben bij Het Oogziekenhuis voor mijn vader, beveel ik het al jaren aan bij anderen. Ik heb altijd gezegd: Als ik iets krijg aan mijn ogen, ga ik naar Het Oogziekenhuis! En daar sta ik nog steeds helemaal achter. Ik ben dan ook blij dat ik nu hier behandeld kan worden. Het klinkt misschien raar, maar ik verheug mij zo op mijn staaroperatie. Dan kan ik eindelijk weer goed zien!”