“Het meest fantastische is dat ik weer scherp zie, ook in het donker.”

Fred Wigchert"Ik ben terecht gekomen bij Oogziekenhuis Focuskliniek door research te doen naar welke kliniek het best aangeschreven stond. Ik had een bril en ik was deze zat. Zonder bril zag ik wazig en ik had daar vooral in de nacht last van. Ook het sporten in de regen viel niet mee met een bril.

Het begon met een vooronderzoek en een adviesgesprek met oogarts drs. Gan. Daaruit bleek dat een lensimplantatie een geschikte behandeling voor mij was. Omdat mijn probleem niet medisch was, waren de kosten dus voor eigen rekening. Ik heb twee afspraken gehad waarbij elke keer één oog werd behandeld. Twee weken na de behandeling had ik een controle bij drs. Gan. De volgende controle is over twee maanden en vervolgens na een jaar. De behandeling vond ik grondig en prettig. Er waren goede verpleegkundigen bij en er was een gemoedelijke sfeer. De sfeer in de kliniek zelf is rustig en gemoedelijk. Er wordt tijd voor je genomen, ook door de arts. De behandeling was in 20 minuten gebeurd en daarna kon ik naar huis. Een dag na de behandeling kon ik weer autorijden. Twee weken later had ik een afspraak voor het andere oog.

Door de ouderdom zag ik alles door een gele waas. Hier was ik me niet van bewust totdat het eerste oog behandeld was. Toen zag ik pas het verschil. Ik kan nu zonder bril kijken en ook weer bijna alles lezen. Alleen bij kleine letters, wanneer mijn ogen moe zijn of als er geen goed licht is, heb ik mijn leesbril nodig. Maar over het algemeen kan ik alles lezen. Het meest fantastische is dat ik weer scherp kan zien, ook in het donker. De kleuren zijn veel helderder dan voorheen en het licht komt sterker binnen, een goede zonnebril is dus een aanrader.

Ik weet dat deze lenzen voor altijd meegaan en mijn ogen dus niet achteruitgaan. Ik ben er erg blij mee. Straks kan ik ook tijdens het snorkelen alles beter zien onder water en tijdens het golfen en sporten hoef ik mijn bril niet elke keer droog te maken als het regent.

"Drs. Gan is erg kundig en ik ben erg tevreden over hoe de behandeling is verlopen. Monique van de receptie is heel gastvrij en vriendelijk. Je krijgt een kopje koffie tijdens het wachten. De andere medewerkers en verpleegkundigen waren ook allemaal vriendelijk en kundig. Ik zou Oogziekenhuis Focuskliniek aanbevelen omdat ik heel tevreden ben over de behandeling en hoe alles eromheen gegaan is. Het is fijn om te weten dat er een oogziekenhuis naast is, want de kans dat er iets fout gaat is altijd aanwezig. Ik heb meer vertrouwen in een arts die ook in het ziekenhuis werkt, dan in een doorsnee kliniek. Die zijn misschien iets goedkoper, maar ik ga liever voor kwaliteit en die heb ik hier gekregen."

Fred Wigchert
Lensimplantatie