"Ondanks dat je patiënt nummer zoveel bent, voel ik me absoluut niet zo"

"Sinds 6 oktober 2022 ben ik regelmatig in Het Oogziekenhuis. Ik heb 4 operaties ondergaan vanwege netvliesloslating, en sinds april 2023 worstel ik met een te lage oogdruk. Om de oogdruk te verhogen, heb ik een injectie gekregen en is er gas in mijn oog geplaatst. Ik ben dus nog bezig met mijn behandeling."

"Een ziekenhuis moet men bij voorkeur zien te vermijden, maar als het toch nodig is dan hoop ik dat men net zo goed en fijn behandeld wordt als ik in Het Oogziekenhuis Rotterdam. Ondanks dat je daar patiënt nummer zoveel bent, voel ik me absoluut niet zo. Elke arts, assistent en verpleegkundige is ontzettend aardig en geduldig, zelfs als ik het moeilijk had (en dat gebeurde nogal eens). Ik wil graag een speciale vermelding maken voor arts Koen van Overdam en voor Wouter van balie 13/14, hen vind ik helemaal super. Als ik hen zie, voelt het vertrouwd en kan ik zelfs een beetje lachen!"

Hoe gaat het nu?

"Dhr. Van Overdam doet er alles aan om het oog niet blind te laten worden. Hij baalt zelf ook van het verloop van mijn situatie (4 operaties ivm netvliesloslating) en noemt me een pechvogel. Maar hij blijft eerlijk en dat stel ik absoluut op prijs. Hij sleept me er echt doorheen en geeft me het gevoel dat hij met me meeleeft. Of ik Het Oogziekenhuis Rotterdam zou aanraden aan anderen in mijn omgeving? Absoluut! Ik heb veel artsen (in opleiding), optometristen, assistenten, balie medewerkers en verpleegkundigen ontmoet, en ze waren allemaal even vriendelijk en ontzettend geduldig."