''Mijn ervaring is dat de hele behandeling in het oogziekenhuis vanaf het eerste contact perfect is verlopen''

Ik wil mijn ervaring in het oogziekenhuis niet beginnen met hoe geweldig het voor mijzelf is om weer heel goed te zien na de staaroperatie en de geïmplanteerde lenzen. Nee, dit is een berichtje over mijn ervaring met het personeel van het oogziekenhuis.

Afgelopen periode ben ik binnen twee maanden aan twee ogen geopereerd. Beide keren voor een Staaroperatie (cataractoperatie). De aanleiding voor mijn eerste kennismaking, bijna twee jaar geleden, met oogarts Michele Manzulli was een maculapucker achter mijn linker oog waardoor het zicht behoorlijk verminderde. Oogarts Michele Manzulli heeft mij uitstekend behandeld en geadviseerd. Dat ik vanaf het eerste bezoek wel wilde meewerken aan een wetenschappelijk onderzoek naar de behandeling hiervan is vanzelfsprekend. Doordat de macula pucker bij de driemaandelijkse controle gelukkig stabiel bleef, hoefde die niet te worden geopereerd. Oogarts Michele Manzulli adviseerde wel om de staar te behandelen om toch het zicht te verbeteren. Als de staar wordt behandeld kan meteen een lens op sterkte worden geplaatst adviseerde hij. Maar die keus was geheel aan mij. Hij was heel duidelijk in de voor- en nadelen en de eventuele risico’s. Hij was op een prettige manier direct en helder. Met een sterkte van -6 heb ik 42 jaar een bril en contactlenzen gedragen, dus dit was een prettige bijkomstigheid van de staarbehandeling.

De afspraken werden gemaakt. Tijdens de afspraken stemden de medewerkers alle onderzoeken nauwkeurig op elkaar af en hielden ze rekening met mijn persoonlijke voorkeuren. Iedereen is even behulpzaam en klantvriendelijk. Ik heb nergens lang moeten wachten en altijd paste men de tijd even aan als het mogelijk was. Het is altijd zo makkelijk om net dat ene punt te noemen waar het dan voor jou net even niet goed ging. Mijn ervaring is dat de hele behandeling in het oogziekenhuis vanaf het eerste contact perfect is verlopen. Zowel de medewerkers achter de verschillende balies, als de oogartsen, de verpleegkundigen en de assistenten hebben mij geweldig geholpen of doorverwezen. Ook de twee operaties door twee verschillende artsen zijn op een perfecte wijze voorbereid en uitgevoerd. Iedereen weet wat te doen. Ook tijdens de wachttijd voor de operatie werd voldoende aandacht geschonken aan de wachtende patiënten. De operaties verliepen rustig , waarbij het gehele team een natuurlijk rust uitstraalde.

Ook mijn vrouw, die twee keer op mij heeft moeten wachten,  was heel tevreden. De wifi is goed in de wachtruimte zodat ze rustig kon werken met haar laptop. Er is koffie en thee in de wachtruimte ook de baliemedewerkers zijn voor de wachtende familieleden heel vriendelijk en behulpzaam en laten vaak weten hoe lang het nog duurt, voordat de patiënt klaar is.

Wel is mijn ervaring, en dat is niet alleen hier in het oogziekenhuis: “Je krijgt terug, wat je geeft.”
Ik ben heel gelukkig nu de staar is behandeld en met mijn geïmplanteerde lenzen en blij dat ik heb gekozen voor het oogziekenhuis in Rotterdam.

Lieve mensen, heel hartelijk bedankt allemaal!

Hans Buijing
Staaroperatie en lensimplantatie

Foto van Hans Bujing