Annemieke Bes over haar ooglaserbehandeling bij Oogziekenhuis Focuskliniek

Annemieke Bes tijdens de Volvo Ocean Race 2017-2018. Foto credit: Konrad Frost.

"Ik vind het heerlijk dat ik nooit meer na hoef te denken over brillen en lenzen. Het maakt mijn leven zoveel makkelijker!"

Annemieke Bes is zeilster en veroverde in 2008 zilver op de Olympische Spelen. Ook nam zij deel aan de Volvo Oceanrace in 2017-2018. Door problemen met haar ogen tijdens de race raakte ze uiteindelijk in contact met Oogziekenhuis Focuskliniek. Annemieke vertelt haar verhaal en beschrijft hoe zij het gehele proces: voor, tijdens en na haar ooglaserbehandeling heeft ervaren bij Oogziekenhuis Focuskliniek in Rotterdam op deze pagina: ervaringsverhaal ooglaseren van Annemieke Bes.

"Waar ik  heel erg over te spreken ben, is de precisie waarmee alles werd voorbereid. Je weet nooit hoe je lichaam precies op de behandeling reageert, maar op basis van gemiddelden werd ik erg goed ingelicht over wat ik kon verwachten en kon ik goede maatregelen treffen. De behandeling zelf is voorbij voordat je goed en wel door hebt dat ze zijn begonnen. Ik werd goed verdoofd met oogdruppels. Ook werd er goed gecheckt of het goed rustig was rondom de kamer waar gelaserd wordt. Ze nemen al het zekere voor het onzekere en willen absoluut niet dat iets zou afleiden. Een hele fijne en professionele gedachte! Mijn ooglaserbehandeling is nu precies een maand geleden en Ik zie over het algemeen haarscherp. Kunsttranen heb ik steeds minder nodig. Ik vind het heerlijk dat ik nooit meer na hoef te denken over brillen en lenzen. Het maakt mijn leven zoveel makkelijker!"

Meer ervaringsverhalen