Bijna 300 bezoekers voor 5th Rotterdam oculoplastic symposium

5th_Rotterdam_oculoplastic_oculoplastic_symposium.jpg

Op vrijdag 14 december vond het 5th Rotterdam oculoplastic symposium plaats op het S.S. Rotterdam. Dit symposium stond in het teken van het afscheid van oogarts Willem van den Bosch, een oogarts die veel betekend heeft voor de oculoplastische chirurgie in Nederland.

Diverse sprekers, waaronder Dion Paridaens, Gijsbert Hötte, Ronald de Keizer (allen oculoplastisch chirurg bij Het Oogziekenhuis), Aad van der Lugt (professor radiologie bij het Erasmus MC en Richard Collin (professor in de oogheelkunde in het Verenigd Koninkrijk) gaven invulling aan het wetenschappelijke programma van het congres.

Bijna 300 bezoekers, voornamelijk oogartsen en oogartsen in opleiding, hebben het symposium bezocht en daarmee hun kennis op oogheelkundig vlak vergroot.

Aan het einde van de dag is dr. Willem van den Bosch gehuldigd door oud-oogarts Seerp Baarsma. Hij ontving de prof. dr. Flierengapenning, een penning vernoemd naar oud-oogarts en ziekenhuisbestuurder prof. dr. Flierenga.