Dank aan onze vrijwilligers! – Nationale Vrijwilligersdag 2019

Rob de vrijwilligerVrijwilligers zijn erg belangrijk voor Het Oogziekenhuis! Dag in dag uit staan ze voor u klaar om u te begeleiden naar uw afspraak. 7 december 2019 is het de nationale vrijwilligersdag. Dit willen wij niet ongemerkt overlaten gaan zonder de vrijwilligers wat extra in het zonnetje te zetten! In dit artikel vertelt vrijwilliger Rob zijn verhaal.

Even voorstellen …

De vrolijke en altijd patiëntvriendelijke vrijwilliger die u hier ziet is Rob. Rob is bezig met zijn derde jaar als vrijwilliger voor Het Oogziekenhuis, en dat doet hij met veel plezier!

In 2009 kwam Rob hier voor het eerst binnen als patiënt. Na vele malen terug te zijn gekomen en verschillende behandelingen te hebben ondergaan, kon Rob helaas niet meer verder met zijn werk als vrachtwagenchauffeur. Toen Rob zocht naar een nieuwe invulling van zijn dagen, kwam oogarts dr. Koen van Overdam met een voorstel. Hij zei: ‘’Word vrijwilliger voor Het Oogziekenhuis. Jij weet inmiddels alle ins- en outs van het ziekenhuis, je zou perfect zijn!’’ Dat vond Rob een goed idee. Inmiddels loopt Rob met veel plezier rond door de KnipOOG, op zoek naar patiënten die hij de helpende hand kan bieden.

‘’Je hoort echt bij Het Oogziekenhuis, dat merk je gelijk’’

Als je aan Rob vraag wat het werk bij Het Oogziekenhuis zo leuk maakt, fleurt hij gelijk op. Het dankbare gevoel wat je overhoudt aan een dag werken is wat hem het meest motiveert. Het feit dat iedere dag anders is en dat de medewerkers van Het Oogziekenhuis Rotterdam hem echt als een collega zien, tovert opnieuw glimlach op Rob zijn gezicht. Tijdens het nemen van de bovenstaande foto komt een collega al weer een praatje maken met Rob over wat ze nu weer mee heeft gemaakt, een schoolvoorbeeld van hoe Rob zijn dag er uit ziet.

Word ook vrijwilliger!

Bent u geïnspireerd door het verhaal van Rob? Word dan ook vrijwilliger! Op de pagina: Vrijwilliger in het Oogziekenhuis Rotterdam vindt u meer informatie over wat het inhoudt om vrijwilliger te zijn en leest u verhalen van andere vrijwilligers. Wilt u meteen meer lezen over het aanmelden als vrijwilliger? Ga naar de website van het UVV (Unie Van Vrijwilligers Rotterdam).