Digitalisering patiëntenfolders Het Oogziekenhuis Rotterdam

Vanaf deze maand worden de patiëntenfolders in Het Oogziekenhuis Rotterdam zoveel mogelijk op een digitale manier aan u aangeboden. De folders kunnen via de website worden bekeken of ze worden direct per mail aan u verstuurd bij het bezoek aan het ziekenhuis. Alle digitale folders kunt u ook terugvinden op onze website. Wanneer u de patiëntenfolder niet per mail kunt of wilt ontvangen, kunt u nog steeds kiezen voor een papieren versie van de folder.

Door de digitalisering van de patiëntenfolders bent u altijd verzekerd van de meest recente versie van de folder. Daarnaast kan op deze manier op elk gewenst moment de meest up-to-date informatie nog eens geraadpleegd, gedownload, doorgestuurd of geprint worden.

Voor het ziekenhuis betekent de digitalisering van de patiëntenfolders dat we op een meer duurzame manier omgegaan met papier. Denk bijvoorbeeld aan het niet meer drukken op dik papier en/of het niet meer weggooien van oude versies van de folders. Daarnaast kunnen we nog beter bijhouden welke patiënt welke informatie heeft gekregen.

Digitale stappen
Meerdere ziekenhuizen, het onderwijs en overheidsorganisaties hebben inmiddels grote digitale stappen gemaakt. Uit onderzoek onder onze eigen patiënten blijkt dat meer dan 90% van onze patiënten e-mail heeft. Het merendeel daarvan vindt het prima als folders voortaan digitaal aan hen worden verstuurd.

Meer informatie
Heeft u vragen naar aanleiding van de informatie in de folder, stel deze bij uw volgende afspraak of belt u ons dan op het telefoonnummer dat u vindt in de patiëntenfolder.