Directeur Rode Kruis bezoekt Het Oogziekenhuis tijdens de coronacrisis

Marieke van Schaik (directeur Rode Kruis) met een van de vrijwilligers van het Rode Kruis

Het coronavirus heeft nog steeds een grote impact op iedereen in Nederland en helaas ook op patiënten van ons ziekenhuis. Een van de maatregelen die we nemen, is dat iedereen bij binnenkomst wordt gecontroleerd op klachten die te maken kunnen hebben met een besmetting met het virus. Ook mogen begeleiders tijdelijk niet mee het ziekenhuis in, terwijl we het normaal gesproken zo belangrijk vinden dat iedereen een begeleider meeneemt ter ondersteuning.

Om patiënten en hun begeleiders bij de deur te ontvangen, uitleg te geven over de maatregelen én om hen naar de juiste plaats te begeleiden, worden al sinds enkele weken vrijwilligers van het Rode Kruis ingezet, de zogenaamde 'Ready 2 Helpers'. Wij zijn erg dankbaar voor de hulp die deze vrijwilligers dagelijks bieden om een bezoek aan ons ziekenhuis zo goed mogelijk te laten verlopen. Ook Marieke van Schaik, directeur van het Rode Kruis, kwam bij Het Oogziekenhuis langs om met de vrijwilligers te praten over hun inzet en haar dank richting deze vrijwilligers uit te spreken.

Interieur Waalse Kerk
De Waalse Kerk van binnen

Wachten in de kerk

Begeleiders van patiënten die niet mee naar binnen mogen, kunnen al sinds enige tijd plaatsnemen in de Waalse Kerk naast Het Oogziekenhuis. Deze ruimte heeft Het Oogziekenhuis gehuurd, zodat begeleiders onder alle weersomstandigheden een fijne plek beschikbaar hebben om te verblijven.

Meer informatie over de maatregelen

Meer informatie over de maatregelen vindt u op de speciale coronapagina op onze website.