Expertisecentrum Het Oogziekenhuis brengt podcast ‘Leven met LHON’ uit

LHON is een zeldzame en moeilijk te behandelen oogziekte waarbij de cellen in de oogzenuw niet goed werken. De volledige naam van de oogziekte is Leber Opticus Atrofie (LOA), ook bekend als Leber Hereditairy Optic Neuropathie (LHON) of de ‘ziekte van Leber’.

Hoe kan ik met LHON leven?
Als u, of iemand in uw naaste omgeving, de diagnose LHON krijgt, dan roept dat vaak veel vragen op. Want hoe red je je als je opeens ernstig slechtziend bent? En die dromen voor de toekomst, komt daar nog wel wat van terecht? Daarom heeft Het Oogziekenhuis Rotterdam samen met service design bureau Ideate de podcast ‘Leven met LHON’ gemaakt. In deze podcast vertellen mensen met de oogziekte LHON over hun ervaringen en beantwoorden ze vragen over hoe ze dat doen. Ervaringsdeskundigen dus!

Waar is de podcast te vinden?
Vanaf dinsdag 18 juli brengen we iedere week 1 aflevering uit. Dit doen we 8 weken achter elkaar. Alle afleveringen zijn te vinden via de pagina Podcast 'leven met LHON' en via Nieuws Het Oogziekenhuis Rotterdam op Spotify.

LHON

Expertisecentrum Het Oogziekenhuis Rotterdam
Het Oogziekenhuis Rotterdam is 1 van de 3 expertisecentra in Nederland die expert is in deze (en andere) zeldzame oogaandoening(en) en waar behandeling kan plaatsvinden. De oogartsen in Het Oogziekenhuis hebben de juiste kennis in huis om de ziekte snel te ontdekken en eventueel te behandelen. Ook doen zij wetenschappelijk onderzoek om de ziekte beter te begrijpen en nieuwe behandelingen te ontwikkelen.

Op de website van Het Oogziekenhuis vindt u meer informatie over de oogziekte LHON, de symptomen en de mogelijke behandelingen.