Het Oogziekenhuis Rotterdam NEN7510 gecertificeerd

In Het Oogziekenhuis Rotterdam werken we dagelijks met vertrouwelijke (patiënten)informatie. Met deze vertrouwelijke gegevens gaan onze medewerkers zorgvuldig om. Steeds meer maken we gebruik van digitale hulpmiddelen en daarom is het van belang dat er in het kader van patiëntveiligheid en kwaliteit aandacht wordt besteed aan informatiebeveiliging.  Daarom vinden we het belangrijk om ons te laten certificeren op de kwaliteitsnorm NEN7510 (informatiebeveiliging). Afgelopen april is Het Oogziekenhuis geauditeerd en begin juli is het certificaat Informatiebeveiliging (NEN7510) ontvangen.

NEN7510
De NEN7510 is een landelijke kwaliteitsnorm voor de zorg, die bepaalt of een organisatie haar informatiebeveiliging goed op orde heeft. De NEN7510 certificering toont aan dat op een vertrouwelijke, zorgvuldige en adequate manier met medische gegevens wordt omgegaan. Een organisatie die het certificaat krijgt voldoet aan de wettelijke bepalingen voor het omgaan met patiëntgegevens.

Duimpjes van chocolade als bedankje