Het Oogziekenhuis Rotterdam rent de Marathon van Rotterdam

Het Oogziekenhuis X Rwanda Charity Eye Hospital

Het Oogziekenhuis Rotterdam viert in 2024 haar 150-jarig bestaan. In het kader hiervan worden verschillende evenementen georganiseerd voor en door het ziekenhuis, onder andere een sponsorloop tijdens de Marathon Rotterdam op 14 april 2024. Zo’n 38 artsen en andere medewerkers gaan de kwart, halve of hele marathon lopen om geld op te halen voor het goede doel: het Rwanda Charity Eye Hospital.

Het Rwanda Charity Eye Hospital is gebouwd op initiatief van oogarts Piet Noë. Het Oogziekenhuis heeft een sterke band met deze oogarts omdat hij hier een groot deel van zijn opleiding heeft gedaan én omdat er nog steeds Oogziekenhuis medewerkers regelmatig naar Rwanda gaan om in zijn ziekenhuis tijdelijk mee te werken.

Meer informatie of doneren? Kijk op deze pagina of op onze Crowdfunding pagina.

Doneer hier