Het Oogziekenhuis zoekt mensen met hoge bijziendheid voor onderzoek

Het Oogziekenhuis Rotterdam en het Erasmus MC doen medisch-wetenschappelijk onderzoek naar hoge bijziendheid (myopie). De resultaten van dit onderzoek kunnen ons in de toekomst mogelijk helpen om myopie, en de behandeling van mogelijke complicaties hiervan, beter te begrijpen.

Heeft u een brilsterkte van -8 of sterker, bent u ouder dan 40 jaar en bent u geïnteresseerd in dit onderzoek? Leest u dan meer over het doel van het onderzoek en de voorwaarden om mee te kunnen doen. U hoeft geen patiënt te zijn van Het Oogziekenhuis Rotterdam of het Erasmus MC.

Doel van het onderzoek
Het doel van het onderzoek is om de effecten van hoge bijziendheid op het zicht en op de structuur van het oog te onderzoeken bij patiënten met een Europese achtergrond.

Wat betekent meedoen aan het onderzoek voor u
Eerst wordt bepaald of u geschikt bent voor het onderzoek. Hiervoor worden foto’s gemaakt van uw netvlies. Maar ook andere metingen behoren tot dit geschiktheidsonderzoek. Voor het wetenschappelijk onderzoek komt u in 3 jaar, 6 keer naar Het Oogziekenhuis voor verschillende oogmetingen. Deze onderzoeken duren ongeveer 1 tot 4 uur per keer. Het onderzoek kost u (extra) tijd, is pijnloos en is zonder risico’s.

Om het onderzoek goed te laten verlopen is het belangrijk dat u de afspraken voor de bezoeken nakomt.

Meer weten of contact leggen
Meer informatie over de vertrouwelijkheid van uw gegevens, mogelijke voor- en nadelen, vergoeding voor deelname en andere belangrijke zaken, leest u in de algemene folder.

Via de onderstaande knop kunt u uw gegevens achterlaten, zodat de onderzoeker contact met u kan leggen. U kunt hem/haar dan vragen stellen en meer informatie ontvangen over de achtergrond van het onderzoek en eventueel aanmelden voor deelname aan het onderzoek.

Laat hier uw gegevens achter