Kortere operaties en een sneller herstel voor patiënten van Het Oogziekenhuis Rotterdam

Het Oogziekenhuis Rotterdam heeft voor het verrichten van glasvocht- en netvliesoperaties (vitreoretinale chirurgie) nieuwe machines aangeschaft: de Stellaris Elite van Bausch + Lomb en de EVA van DORC Dutch Ophthalmic Research Center International. Uniek voor Het Oogziekenhuis is dat er een samenwerking wordt aangegaan met twee verschillende partijen.

Koen van Overdam, vitreoretinaal chirurg: “Deze samenwerking maakt het mogelijk om met de nieuwste en meest geavanceerde apparatuur voor vitreoretinale chirurgie te werken. Met deze apparaten kan het glasvocht met nog kleinere instrumenten, efficiënter en met meer precisie uit het oog worden verwijderd. Dit heeft onder andere als voordeel dat de kans op het beschadigen van het netvlies kleiner wordt en de kleinere openingen in het oog minder vaak gehecht hoeven te worden, waardoor de operatie korter duurt en de patiënt sneller herstelt van de operatie. We kunnen gebruik maken van de nieuwste updates en onze ervaringen en ideeën worden gebruikt voor verdere ontwikkeling van apparatuur en instrumenten. Zo werken we samen aan de beste oogzorg voor onze patiënten.”

James Burckhardt, Global Marketing Director, DORC: “Wij zijn enthousiast en trots dat Het Oogziekenhuis heeft besloten te opereren met het DORC EVA phaco/vitrectomy chirurgisch system. Gebaseerd op deze samenwerking, combineren wij de expertise en ervaring van Het Oogziekenhuis met de innovatie vaardigheden van DORC. Zo stellen we ons in staat nieuwe chirurgische technieken, apparatuur en instrumenten te ontwikkelen die bij dragen aan de optimale oogzorg en resultaten voor de patiënten.”

Alinda Magielse, Regional Sales Manager Bausch + Lomb: ”We zijn verheugd dat wij onze jarenlange samenwerking met Het Oogziekenhuis op het gebied van vitreoretinale chirurgie mogen voorzetten. Met de keuze voor onze Stellaris Elite Posterior combined kunnen arts en patiënt profiteren van de laatste ontwikkelingen in VR-chirurgie. De missie van Het Oogziekenhuis “De beste oogzorg voor iedereen” en die van Bausch + Lomb “See better. To Live better” vullen elkaar uitstekend aan. Zowel Het Oogziekenhuis als Bausch + Lomb zijn al meer dan 145 jaar actief in de oogheelkunde en streven beiden naar excellentie, continue innovatie en toonaangevend zijn in de oogzorg. Met ondersteuning, training en service aan een toegewijd team, door een toegewijd team, krijgt de patiënt toegang tot de oogzorg die hij/zij nodig heeft.”

Patiënten uit heel Nederland komen, 24 uur per dag, 7 dagen per week naar Het Oogziekenhuis Rotterdam voor reguliere en complexe oogzorg. Met de komst van deze nieuwe generatie apparatuur worden kwaliteit en efficiëntie van vitreoretinale  ingrepen naar een nog hoger niveau getild, passend bij het toonaangevende karakter van Het Oogziekenhuis Rotterdam.