Mondkapjes in Het Oogziekenhuis Rotterdam

Om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, stelt de overheid per dinsdag 1 december een landelijke mondkapjesplicht in voor ‘publieke binnenruimten’. Zorginstellingen en ziekenhuizen mogen daarnaast hun eigen beleid hanteren. In Het Oogziekenhuis verandert er niets voor patiënten, begeleiders, bezoekers en medewerkers.

We hebben al veel beschermende maatregelen genomen voor uw en onze veiligheid en we ontvangen u dan ook graag voor alle oogzorg, zowel reguliere zorg als spoedzorg.

Onze maatregelen
De maatregelen die we hebben genomen, zijn niet altijd prettige maatregelen. Ze zijn wel nodig om u en onszelf te beschermen tegen het coronavirus (COVID-19).

Zo blijven we patiënten en bezoekers dringend verzoeken een mondkapje te dragen. Onze medewerkers dragen daar waar nodig beschermende kleding en een mondkapje en zijn er schermen geplaatst tussen de wachtkamerstoelen. Om het aantal mensen in ons ziekenhuis te beperken en meer ruimte te houden om patiënten te behandelen, mogen begeleiders helaas niet mee naar binnen. Zij kunnen in de Waalse Kerk wachten die naast Het Oogziekenhuis staat. Zo kunnen we overal in het ziekenhuis 1,5 meter afstand bewaren tot elkaar. Leest u hier al onze maatregelen.

Patiënten worden via telefonisch contact en/of met SMS-berichten naar hun gezondheid gevraagd. Als patiënten coronagerelateerde klachten hebben, dan worden afspraken of operaties verzet. Spoedzorg gaat altijd door.
niet-medisch mondkapje
Samen staan we sterk
We realiseren ons dat de maatregelen niet prettig zijn. Zeker het feit dat begeleiders Het Oogziekenhuis niet mogen betreden valt voor veel van onze patiënten zwaar. We vragen hiervoor u echter begrip en vertrouwen erop dat we er samen op deze manier voor kunnen zorgen dat we het coronavirus buiten ons ziekenhuis kunnen houden.

Meer informatie
Op de website van de overheid leest u meer over de landelijke mondkapjesplicht en op hier vindt u de maatregelen die in ons ziekenhuis van kracht zijn