Mondkapjesplicht blijft in Het Oogziekenhuis (29 juni)

Vanaf zaterdag 26 juni is de mondkapjesplicht in Nederland bijna overal vervallen. Alleen op plaatsen waar de 1,5 meter afstand echt niet gehouden kan worden, moet u nog wel een mondkapje op.

Wat betekent dit als u een afspraak heeft in Het Oogziekenhuis?
We hebben in Het Oogziekenhuis Rotterdam te maken met een oud gebouw met smalle gangen en kleine wachtruimtes. Dit maakt het houden van de 1,5 meter afstand lastig. Daarom blijft het dragen van een mondkapje in het hele Oogziekenhuis verplicht, net als in het openbaar vervoer (bus, trein, metro enz.) De regels zijn er voor uw en onze veiligheid, maar we vinden het natuurlijk heel vervelend en we snappen dat deze regels voor u niet altijd leuk zijn.

Mag mijn begeleider mee naar binnen?
Zoals gezegd, hebben we in Het Oogziekenhuis smalle gangen en kleine wachtruimtes. We vragen u dan ook vriendelijk om zoveel mogelijk alleen te komen. Als het voor u écht nodig is, dan mag de begeleider met u mee naar binnen. Voor uw begeleider gelden dezelfde regels als voor u.

Bezoek verpleegafdeling
Patiëntenbezoek is toegestaan als er 1,5 meter afstand van de patiënt wordt gehouden. Mensen uit hetzelfde huishouden hoeven geen 1,5 meter afstand te houden. Per dag zijn er 2 bezoekers na elkaar welkom (dus niet tegelijk).

Overige regels
Alle andere coronaregels blijven gewoon geldig: