OOG voor onze vrijwilligers - Nationale Vrijwilligersdag 2018

Vandaag is het Nationale Vrijwilligersdag 2018. Die dag kunnen we niet zomaar voorbij laten gaan zonder extra aandacht te vragen voor al onze vrijwilligers! Wij zijn trots & dankbaar dat onze vrijwilligers altijd klaarstaan voor onze patiënten. Wij hebben een aantal van de vrijwilligers gesproken, lees hun boodschap hieronder.

Nationale Vrijwilligersdag 2018- Rian.jpg
Quote van vrijwilligster Rian

Vrijwilligers in Het Oogziekenhuis ontvangen vaak complimentjes en zien dat mensen echt heel dankbaar zijn voor het werk wat zij doen “Hartelijk dank hoor! Ik hoop dat ik u de volgende week weer zie”. Vrijwilligster Arlien: “Je bouwt toch een bepaalde band op met de mensen die je helpt. Is alles goed gegaan? Nu weer lekker naar huis!” Ook komt vaak in de gesprekken terug dat vrijwilligerswerk helpt om sociale contacten te onderhouden en dat de vrijwilligers op deze manier onder de mensen blijven. “Als je met pensioen gaat kan je thuis gaan zitten, maar je kan ook iets voor een ander doen en ik ben nog gezond dus dan doe ik het graag.”, aldus Rian.

Het was heel interessant en leuk om de vrijwilligers uit Het Oogziekenhuis Rotterdam te spreken. Iedereen heeft een uniek verhaal. Waar de vrijwilligers die wij hebben gesproken het in ieder geval unaniem over eens zijn, is dat het helpen van mensen veel voldoening geeft. “Mensen komen terecht in een onbekende situatie en zijn vaak zenuwachtig. Om hen dan te kunnen begeleiden en gerust te stellen voelt goed.”, aldus vrijwilliger Rob. Hij komt ook regelmatig als patiënt in Het Oogziekenhuis.

Vrijwilliger worden

Twijfel je nog om vrijwilliger te worden? De vrijwilligers van Het Oogziekenhuis Rotterdam hebben  een aantal goede tips en redenen. De nummer één tip die meerdere malen werd genoemd: “Ervaar het! Loop een dagje mee en kijk of het wat voor je is. Je moet het tenslotte wel echt leuk vinden om te doen. Het geeft je veel  voldoening en je verveelt je niet. Je bent onder de mensen en behoudt op deze manier je sociale contacten.”

Klik hier voor meer informatie