Ook Het Oogziekenhuis versoepelt coronamaatregelen

Vanaf 25 september wordt de verplichte 1,5 meter afstand in Nederland afgeschaft. En dat is goed nieuws!

Ook in Het Oogziekenhuis kunnen we versoepelen en maatregelen loslaten. Veel maatregelen verdwijnen, er kan weer veel, maar het virus is niet weg. De basisregels blijven nog steeds van belang, ook als u al gevaccineerd bent. Dat betekent onder andere dat u bij klachten uw afspraak afzegt of verplaatst en niet naar Het Oogziekenhuis komt. Verder is het wassen en desinfecteren van handen nog steeds belangrijk en hoesten en niezen we in de elleboog.

Vanaf maandag 27 september verdwijnt ook in Het Oogziekenhuis de basisregel ‘verplicht 1,5 meter afstand houden’. De liften worden weer opengesteld voor het normale aantal personen en u hoeft in ons ziekenhuis geen mondkapje meer te dragen. Wilt u dat liever toch, dan mag dat natuurlijk. Onze medewerkers dragen een mondkapje als ze bij u een onderzoek of behandeling uitvoeren. Het blijft voorlopig natuurlijk verstandig om elkaar de ruimte te geven. In onze wachtkamers laten we de beschermingsschotten tussen de wachtkamerstoeltjes in, nog wel staan.

Meer informatie over de maatregelen die nog wel gelden, leest u hier.

Ook ons restaurant OOGcafé gaat vanaf maandag 27 september weer open van 8.00 uur tot 16.30 uur. Patiënten, begeleiders, bezoekers en medewerkers hebben voor ons restaurant geen coronapas nodig. Zorginstellingen zijn vrijgesteld voor het controleren op coronavaccinatie, negatief testbewijs of een eerdere besmetting. Natuurlijk vertrouwen we er op dat iedereen zich houdt aan de basisregels: heeft u klachten dan blijft u thuis en komt u niet naar Het Oogziekenhuis.

We hopen u snel weer te zien in ons ziekenhuis en ons restaurant!

Restaurant OOGcafé