Stem op Het Oogziekenhuis voor de Health Valley Bridge Prijs 2020

Tien zorgorganisaties uit heel Nederland streden op vrijdag 21 februari met een project over Robotica of Blockchain voor een plek in de finale van de Health Valley Bridge Prijs 2020. De jury koos Het Oogziekenhuis Rotterdam als 1 van de 3 winnaars! Het Oogziekenhuis gaat samen met 2 andere innovatieve projecten door naar de finale op 12 maart in Nijmegen.

De inzending van Het Oogziekenhuis: blindheid door trombose voorkomen

Voor trombose (verstopte bloedvaatjes) in het netvlies in het oog (centrale retinale aderocclusie) bestaat nog geen goede behandeling. Daarom worden patiënten met deze oogziekte vaak slechtziend of blind.

Het Oogziekenhuis wil met een nieuwe behandeling de verstopping in bloedvaatjes oplossen, net zoals bij bijvoorbeeld een herseninfarct wordt gedaan. Dit kan alleen met een operatierobot, omdat dit een hele precieze behandeling is. Het medicijn moet namelijk gedurende 10 tot 30 minuten geïnjecteerd worden in een heel klein vaatje in het oog. Met alleen menselijke handen kan dit niet, omdat deze van nature licht trillen.

Met behulp van de robot wil Het Oogziekenhuis een nieuwe behandeling ontwikkelen om blindheid door deze oogziekte te voorkomen.

Breng nu uw stem uit

Vindt u dat Het Oogziekenhuis Rotterdam een geldprijs van € 15.000,- verdient op deze behandeling mogelijk te maken? Breng dan nu een stem op ons uit.

Breng uw stem uit