Patiëntcontactpersoon

Het Oogziekenhuis heeft een eigen medewerker die u helpt bij klachten en eventueel gemaakte fouten: de klachtenfunctionaris en patiëntcontactpersoon. Als er in uw behandeling iets (bijna) fout gaat, bespreekt de arts of medewerker dit met u. Ook wordt er in uw patiëntendossier geschreven wat er is gebeurd. Als u na dit gesprek behoefte heeft aan steun en advies is de patiëntcontactpersoon (PCP) er voor u. De PCP kiest geen partij en heeft ook de plicht om alles wat er samen met u wordt besproken geheim te houden. 

Bij de PCP kunt u terecht voor steun, maar ook om informatie te vragen of een klacht of medische fout te melden. Dit hoeft niet direct te betekenen dat u ook actie gaat ondernemen. Soms is het al prettig een luisterend oor te hebben. 

Kijk voor de contactgegevens van de patiëntcontactpersoon/klachtenfunctionaris op de pagina Klachtenbehandeling.  Hier leest u ook hoe u een klacht aan ons kunt doorgeven en hoe wij dit oppakken.