Spreekbeurt of werkstuk over het oog

Ben jij patiënt(je) van Het Oogziekenhuis en wil jij een spreekbeurt houden? Of misschien zelfs een werkstuk maken over het oog of over Het Oogziekenhuis Rotterdam? Het Oogziekenhuis kan je daar een handje bij helpen door middel van de onderstaande informatie. Ook kan je een spreekbeurtbox lenen!

Spreekbeurtbox

Inhoud Spreekbeurtbox

Wil je een spreekbeurt houden? Dan kun je een 'spreekbeurtbox' lenen. Hier zitten allemaal spullen in die je kunt gebruiken tijdens je spreekbeurt!

Informatie over de spreekbeurtbox

Het Oogziekenhuis

Wil je meer informatie? Dan kun je hier lezen wat de belangrijkste taken van Het Oogziekenhuis zijn en waaruit een oog allemaal bestaat.

Informatie over Het Oogziekenhuis en het oog

Tips bril dragen

Wil je tips over het maken van een spreekbeurt of een werkstuk? Dan kun je hier lezen wat een goede opbouw is en hoe je jezelf zo goed mogelijk kunt voorbereiden.

Tips spreekbeurt of werkstuk

Quiz

Werking van het oog

Wil je testen hoeveel je klasgenoten over ogen weten? Dan kun je hier lezen welke vragen je kunt stellen: "Waaraan dankt de blinde vlek zijn naam?".

Quiz over het oog

Testjes

Test ogen

Wil je kijken hoe goed de ogen van jou en je klasgenoten zijn? Dan kun je hier kijken wat je in bepaalde figuren ziet: "Hoeveel poten heeft de olifant?".

Testjes van het oog

Knutselen

Zelf maken

Heb je zin om te knutselen? Dan kun je hier kijken hoe je zelf met weinig spullen een oog kunt maken en hoe je een slechtziendenbril kunt maken.

Oog en bril knutselen