Route en parkeren

Schiedamse Vest 180
3011 BH Rotterdam

ooghuis
Het OOGhuis (Maculapoli, Focuskliniek, R.O.I.)

Schiedamse Vest 160
3011 BH Rotterdam

HavenpoliHaringvliet 72
Haringvliet 72
3011 TG Rotterdam

Moet u naar het Franciscus Gasthuis voor röntgenonderzoek?

Soms moet u voor röntgenonderzoek naar het Franciscus Gasthuis. Klik hier voor de route.

Komt u met het openbaar vervoer?

Gezien de centrale ligging van Het Oogziekenhuis in het centrum van Rotterdam, adviseren wij u met het openbaar vervoer te komen.

Met de metro

• Met metrolijnen A, B, C, D* of E* kunt u uitstappen bij station Beurs, uitgang Westblaak;
  • Met metrolijnen D* of E* kunt u ook uitstappen bij station Leuvehaven, uitgang GGD.

Met de tram

• Met tram 8*, 23* of 25* kunt u uitstappen bij halte Beurs;
  • Met tram 20* kunt u uitstappen bij halte Museumpark.

* Op deze lijnen kunt u opstappen vanaf station Rotterdam Centraal.

Met de Waterbus
U kunt tussen Dordrecht en Rotterdam gebruik maken van de Waterbus. Meer informatie vindt u op www.waterbus.nl.

Precieze routebeschrijving
Voor een precieze routebeschrijving van uw locatie naar de locatie van Het Oogziekenhuis Rotterdam kunt u kijken op www.9292ov.nl.

Looproute vanaf de haltes naar Het Oogziekenhuis
Looproute vanaf de tramhalte, metrohalte en parkeergarage naar Het Oogziekenhuis Rotterdam.

Vanuit richting Breda (A16):
Vanaf de A16 neemt u afslag 25 richting 'Centrum/Capelle aan den IJssel' naar de N210 richting 'Centrum'. Neemt u op de rotonde de 3e afslag naar de Abram van Rijckevorselweg. Daarna vervolgt u de weg over de Maasboulevard voor ongeveer 4 kilometer. Bij de verkeerlichten bij de Erasmusbrug gaat u rechtdoor. Neemt u direct na de kruising de eerste straat naar rechts naar de Schiedamse Vest. Het Oogziekenhuis is gelegen halverwege deze straat, aan uw rechterhand.

Vanuit richting Den Haag (A13) of Utrecht (A20):
Indien u vanuit de richting Den Haag komt, volgt u eerst de A13 richting Rotterdam. Bij het Kleinpolderplein volgt u de A20 richting 'Dordrecht/Utrecht'.

Vanaf de A20 neemt u afslag 14 richting 'Centrum/Hillegersberg/Schiebroek' en gaat u bij de verkeerlichten richting 'Centrum'. U rijdt over de Schieweg die overgaat in de Schiekade. Op de rotonde Hofplein gaat u rechtdoor naar de Coolsingel. Na ongeveer 1 kilometer gaat u rechtsaf naar de Schilderstraat. Vervolgens neemt u de eerste straat naar links naar de Schiedamse Vest. Het Oogziekenhuis is gelegen halverwege deze straat, aan uw linkerhand.

Parkeren

U kunt gebruik maken van onze parkeerservice. U stopt voor de ingang van het ziekenhuis en u geeft uw autosleutels aan één van de chauffeurs. Zij zetten uw auto voor u weg. Van hen krijgt u een kaartje dat u nodig heeft als u weer naar huis gaat. Vervolgens gaat u naar uw afspraak in Het Oogziekenhuis. Als u klaar bent betaalt u € 14,50 (dit is inclusief parkeerkosten) bij één van de chauffeurs en uw auto wordt voorgereden. Let op: u kunt uitsluitend met uw pinpas betalen. U kunt voor de service niet reserveren.

U kunt uw auto ook parkeren in de parkeervakken rondom het ziekenhuis of in één van de parkeergarages in de buurt. Parkeergarage Westblaak bevindt zich in de Hartmanstraat op twee minuten loopafstand van Het Oogziekenhuis Rotterdam. In de parkeergarages kunt u met contant geld en pinpas betalen. Ook kunt u parkeren in garage Museumpark, deze ligt iets verder van Het Oogziekenhuis Rotterdam met zo'n 11 minuten loopafstand. Ook is er een parkeergarage onder de Erasmusbrug op 10 minuten loopafstand, deze heet Parkeergarage Erasmusbrug. Parkeert u op een parkeervak op straat, dan kunt gebruik maken van kentekenparkeren of 06-parkeren. Bij kentekenparkeren voert u bij de parkeerautomaat uw kenteken in en bepaalt u de gewenste parkeertijd. U kunt het aangegeven bedrag met pinpas, creditcard of mobiele telefoon betalen. U hoeft geen parkeerkaartje in uw auto te plaatsen.

Plan uw route