Digitale afspraakbevestiging

Vanaf oktober 2022 versturen wij onze afspraakbevestigingen zoveel mogelijk digitaal (per mail). We versturen de mail beveiligd omdat er informatie in staat die niet voor anderen bedoeld is. Soms komt het voor dat u de afspraakbevestiging in uw spambox ontvangt en misschien ziet u deze dan niet. Maar hoe werkt het precies? Leest u vooral onderstaande informatie om te voorkomen dat u uw afspraak mist en wij voor niets op u wachten.

Hoe open ik een beveiligde mail?
Om veilig privacygevoelige informatie via de mail met u uit te wisselen, gebruiken we ZorgMail. Hieronder leest u hoe het werkt.

1. U ontvangt een of meerdere mails met afzender: noreply.afspraken@oogziekenhuis.nl en met mailonderwerp: “ZorgMail Secure e-mail - Nieuw bericht van noreply.afspraken@oogziekenhuis.nl (Oogziekenhuis Rotterdam)”.
Beveiligde mail 1
  1. U klikt op de groene knop om het bericht te lezen.
  2. Daarna ontvangt een 2e mail van ZorgMail met afzender: noreply.viewer@zorgmail.nl en met mailonderwerp: “ZorgMail Secure e-mail - Uw toegangscode”.
Beveiligde mail 2
  1. Om het beveiligde bericht te lezen, vult u de code in op de website. U kunt de code kopiëren of onthouden.
  2. Na het invullen van de toegangscode ontvangt u de mail van Het Oogziekenhuis, samen met de bijlage over uw afspraak.

Heeft u problemen bij het openen van de Zorgmail?
Heeft u problemen met het openen of lezen van de mail? Dan kunt u het volgende doen:

• Controleer of uw internetbrowser pop-ups toestaat. Zo niet, pas dit aan.
  • Kopieer de link in de mail die u heeft ontvangen en open deze in een andere internetbrowser (Edge, Mozilla Firefox, Chrome, etc.).
  • Open de mail met de link vanaf uw mobiele telefoon.
  • Ontvangt u geen mail van ZorgMail, controleer dan de spambox. Het kan zijn dat de mails in uw spambox terechtkomen en u de mails (en dus de afspraakbevestiging) niet ziet. Voeg noreply.viewer@zorgmail.nl en noreply.afspraken@oogziekenhuis.nl toe als veilige afzender.
  • Verwacht u een afspraakbevestiging per mail en ziet u deze, ondanks alle bovengenoemde acties, niet in uw mailbox? Belt u dan met 010 401 77 77.

Let op!
Soms ontvangt u maar 1 mail terwijl u meerdere afspraken bij ons heeft. Bent u al eerder bij ons geweest en heeft u normaal meer dan 1 afspraak bij ons en heeft u nu maar 1 mail gehad met een bevestiging van uw afspraak? Belt u ons dan even op 010 401 77 77 om de tijd van de vooronderzoeken op te vragen.

E-mailadres onbekend?
Bent u patiënt bij ons en is uw mailadres nog niet bij ons bekend, of is uw mailadres veranderd? Geeft u dit dan door bij uw volgende bezoek. Als u de afspraakbevestiging niet per mail kunt of wilt ontvangen, dan kunt u nog steeds kiezen voor een papieren afsprakenbrief. U kunt dit aangeven aan de balie-assistente of tijdens telefonisch contact met ons.