Patiëntenpanel

Voor de verbetering van onze zorg hebben we u nodig!

Door het geven van uw mening en het delen van uw ervaringen met ons ziekenhuis, kunnen wij de kwaliteit van onze zorg steeds beter maken.
Daarom gaat Het Oogziekenhuis Rotterdam starten met een patiëntenpanel. Door lid te worden van het patiëntenpanel van Het Oogziekenhuis kunt u uw mening geven over de kwaliteit van de zorg en onze dienstverlening.

Een patiëntenpanel, wat is dat?

Een patiëntenpanel is een groep patiënten die hun mening geeft over onderwerpen die voor ons belangrijk zijn. Voor ons patiëntenpanel zijn wij op zoek naar patiënten die Het Oogziekenhuis in de afgelopen zes maanden bezocht hebben of die verwachten het komende jaar in behandeling te blijven bij Het Oogziekenhuis.
Onderwerpen waarover wij uw mening willen, zijn: onze zorgverlening, de informatie die u van ons krijgt, patiëntveiligheid, gebouw en omgeving, de houding en het gedrag van onze medewerkers, enzovoort.

Wat is het doel van een patiëntenpanel?

  • Het doel van het patiëntenpanel is het verzamelen van uw ervaringen, mening en wensen, zodat we de kwaliteit van onze zorg kunnen verbeteren.  
  • Van u horen wat u vindt van onze nieuwe ideeën voor verbeteringen.

Lid worden? Wat betekent dat?   

  • Door deel te nemen aan het patiëntenpanel krijgt u als lid 4 tot 6 keer per jaar een uitnodiging om online een vragenlijst in te vullen.
  • Deze uitnodiging krijgt u via uw e-mailadres.
  • Als er een onderwerp is waar we meer over willen weten, dan organiseren we soms een groepsgesprek.
  • Panelleden die geïnteresseerd zijn in deelname aan een groepsgesprek, kunnen dat aan het eind van de online vragenlijst aangeven.
  • U bepaalt zelf hoe vaak u meedoet, wanneer en aan welk onderzoek u deelneemt. Ook kunt u op elk moment stoppen als lid.
  • Uw antwoorden worden anoniem verwerkt, dus uw naam wordt nergens genoemd.

Bescherming van uw privacy

  • De antwoorden die via het patiëntenpanel (zowel de online vragenlijst als het groepsgesprek) verzameld worden, worden anoniem verwerkt. Uw naam wordt nergens genoemd.
  • De gegevens worden alleen gebruikt om de meningen en ervaringen van de panelleden te verzamelen om verbeteringen door te voeren.
  • De verzamelde gegevens worden veilig opgeslagen. Alleen de afdeling Kwaliteit & Veiligheid heeft toegang tot deze gegevens.
  • U wordt gevraagd om enkele achtergrondgegevens in te vullen (o.a. leeftijd, geslacht en telefoonnummer). Deze achtergrondgegevens worden alleen gebruikt voor ons onderzoek.
  • Er wordt een rapport gemaakt van de resultaten van een onderzoek. De gegevens in het rapport zijn volledig anoniem.

U ontvangt de uitkomsten ook

  • Natuurlijk houden we u op de hoogte van onze nieuwe ideeën en verbeteringen en horen we graag van u wat u van deze veranderingen vindt.
  • U ontvangt als panellid aan het einde van het jaar een digitale nieuwsbrief over de uitkomsten van de vragenlijsten. Ook houden we u op de hoogte van onze verbeteringen. We houden u 2 keer per jaar op de hoogte van onze plannen en onderwerpen.

Wilt u lid worden van ons patiëntenpanel?

Heeft u Het Oogziekenhuis in de afgelopen zes maanden bezocht of verwacht u het komende jaar in behandeling te blijven bij Het Oogziekenhuis? Vult u dan hieronder het aanmeldformulier in.

Heeft u vragen of wilt u zich afmelden?

Heeft u vragen over het patiëntenpanel? Of wilt u zich afmelden? Stuurt u dan een e-mail naar patiëntenpanel@oogziekenhuis.nl

Geslacht
Heeft u in de afgelopen zes maanden Het Oogziekenhuis bezocht of verwacht u het komende jaar in behandeling te blijven van Het Oogziekenhuis?
Bent u een patiënt van Het Oogziekenhuis? Of bent u een ouder/ wettelijke vertegenwoordiger van een patiënt?
Met welk specialisme van Het Oogziekenhuis heeft u te maken? U kunt meerdere antwoorden aanklikken
Over welke onderwerpen wilt u uw ervaringen en mening geven? U kunt meerdere antwoorden aanklikken.
In het patiëntenpanel nemen patiënten deel die in de afgelopen zes maanden Het Oogziekenhuis bezocht hebben of verwachten in het komende jaar in behandeling te blijven. Op basis van uw antwoorden komt u niet in aanmerking. Wij bedanken u voor de genomen moeite.