Berthe de Jong benoemd als interim-voorzitter raad van bestuur van Het Oogziekenhuis Rotterdam

De raad van toezicht van Het Oogziekenhuis Rotterdam heeft mevrouw drs. Berthe de Jong, MBA per 1 februari 2024 benoemd als interim-voorzitter raad van de bestuur van Het Oogziekenhuis Rotterdam. Berthe de Jong neemt de functie over van vertrekkend voorzitter Yvonne Koppelman.

Berthe is een ervaren interim-bestuurder, met ruime ervaring in de zorg, de overheid en op het snijvlak van publiek/privaat. Naast een strategische blik, richt zij zich op vernieuwing met als doel een positieve en toegevoegde waarde te leveren voor de patiënt. Berthe: “Ik kijk uit naar deze (tijdelijke) functie waarin ik kan bijdragen aan de beste oogzorg voor iedereen. Ik heb in Rotterdam gestudeerd en gewerkt, en waardeer de Rotterdamse mentaliteit. Fijn dat ik weer terug ben in deze mooie stad die, in mijn ogen, staat voor ontwikkeling.”

Berthe de Jong werkte eerder als MT-lid in Het Maasstad Ziekenhuis, was lid van de raad van bestuur in de Sint Maartenskliniek en was als interim-bestuurder verbonden aan o.a. ZorgBrug, Laverhof en Almata/AZG.

De raad van toezicht is zeer verheugd met de benoeming van Berthe de Jong. Piet Batenburg, voorzitter raad van toezicht: “Na bijna 5 jaar nemen we afscheid van Yvonne Koppelman als bestuursvoorzitter wegens haar benoeming tot lid raad van bestuur van het Amsterdam UMC. Yvonne heeft een leidende rol gespeeld in belangrijke stappen die Het Oogziekenhuis de afgelopen jaren heeft gezet. Wij en de gehele organisatie vinden het jammer dat ze gaat, maar wij begrijpen haar keuze en wensen haar uiteraard veel succes toe. Met de benoeming van Berthe de Jong halen we een ervaren interim-bestuurder in huis die de rol van Yvonne komende periode tijdelijk overneemt.”

Het Oogziekenhuis Rotterdam is inmiddels gestart met de werving van een definitieve opvolging van Yvonne Koppelman als voorzitter raad van bestuur.

Berthe de Jong