Desiree Burger treedt toe tot de raad van toezicht van Het Oogziekenhuis Rotterdam

De raad van toezicht van Het Oogziekenhuis Rotterdam heeft mevrouw drs. D.H.C. (Desiree) Burger per 26 september benoemd als lid van de raad van toezicht en als voorzitter van de commissie kwaliteit & veiligheid van de raad van toezicht.

Desiree Burger volgt Adam Cohen op die per 26 september is teruggetreden vanwege het aflopen van zijn twee benoemingstermijnen van in totaal acht jaar.

Naast uitvoerend medicus (intensivist) in het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis (ETZ) te Tilburg, heeft Desiree ervaring binnen een breed palet aan management en bestuurlijke taken. Zo is zij o.a. lid van het dagelijks bestuur van de vakgroep intensive care en visiteur kwaliteitsvisitaties voor de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC). Daarnaast is Desiree gedurende acht jaar lid geweest van de raad van toezicht van het Maasstad Ziekenhuis in Rotterdam waar zij ook de portefeuille kwaliteit & veiligheid beheerde.

Desiree Burger