Diverse bijeenkomsten over glaucoom in Het Oogziekenhuis Rotterdam

Van 11 t/m 17 maart 2024 vindt de internationale Glaucoomweek plaats. Jaarlijks wordt de Wereld Glaucoom Week georganiseerd om aandacht te vestigen op de chronische oogaandoening glaucoom. Glaucoom kan leiden tot blijvend verminderd gezichtsvermogen en zelfs tot blindheid. In de vroege stadia van de aandoening merkt de patiënt mogelijk niets, maar kunnen toch gevaarlijke situaties ontstaan, zoals in het verkeer. In Het Oogziekenhuis Rotterdam verzorgen we verschillende bijeenkomsten (12 t/m 14 maart) in het teken van glaucoom. Zo leert u onder andere hoe u het beste uw ogen kunt druppelen en komt u meer te weten over het bevolkingsonderzoek van glaucoom.

Wist u dat Het Oogziekenhuis Rotterdam in Nederland...

• de grootste glaucoompolikliniek heeft?
  • het eerste ziekenhuis is dat de Baerveldt-implantatie heeft uitgevoerd?
  • de meeste glaucoomoperaties uitvoert?

Voorlichtingsbijeenkomst over glaucoom

U bent van harte welkom op één van de voorlichtingsbijeenkomsten/ middagen op dinsdag 12 maart of donderdag 14 maart, of kom naar de oogdruppel instructie op woensdag 13 maart. Tijdens deze bijeenkomsten vertellen wij u meer over glaucoom.

Klik hier voor hele programma en aanmelden