Het Oogziekenhuis Rotterdam doneert oogheelkundige apparatuur

Medisch oogheelkundige apparatuur die we in Het Oogziekenhuis niet meer gebruiken, krijgt een tweede leven in India. Het Suraj Eye Institute ontvangt o.a. een echograaf, een phoropter, een netvliescamera en een diodelaser. Daarnaast nemen zij andere apparatuur, zoals een drietal beademingstoestellen, over voor een kleine vergoeding. Uiteraard voldoet alle apparatuur wel aan de technische eisen, voordat deze in gebruik worden genomen.

Het Suraj Eye Institute maakt in arme delen van India o.a. cataractchirurgie, netvlieschirurgie en kinderoogheelkunde mogelijk. Daarnaast leiden zij fellows op in glaucoom, retina en cataract.
Om de zorg in dit gebied te blijven continueren, proberen zij via donaties en goedkope aanschaf van apparatuur de kosten zo laag mogelijk te houden. Ze zijn dan ook erg blij met het aanbod van Het Oogziekenhuis.

Frans Hiddema, voormalig bestuurder van Het Oogziekenhuis, heeft hierin als tussenpersoon gefungeerd. We zijn er als Het Oogziekenhuis trots op dat we op deze wijze kunnen bijdragen aan betere oogheelkundige zorg in gebieden die het financieel minder breed hebben dan wij.