Klankconcert voor blinden en slechtzienden op zondag 10 juli 2022

Het Klankconcert keert terug naar het Oogziekenhuis

Trio Under The Surface geeft in de tuin van Het Oogziekenhuis Rotterdam een uniek, geïmproviseerd Klankconcert tijdens North Sea Round Town. Bezoekers - met en zonder visuele beperking - ervaren muziek als gelijkgestemden met gesloten ogen, het publiek krijgt een blinddoek aangereikt. Heerlijk vanuit een comfortabele ligstoel luisteren naar een virtuoos spel van geïmproviseerde muzikale klanken en omgevingsgeluiden van de stad; een zomerse bries en het geritsel van bladeren in de bomen, een klokkenspel van een nabijgelegen kerk en passerende voorbijgangers in de verte. Met enkel en alleen aandacht voor hetgeen je hoort.

Het Klankconcert is samen met Het Oogziekenhuis en North Sea Round Town vormgegeven en beleefde in 2018 haar primeur met trio ‘Under The Surface’, in de tuin van Het Oogziekenhuis. Vervolgens streek het Klankconcert neer op meerdere plaatsen in Rotterdam en bracht publiek met of zonder visuele beperking samen voor één en dezelfde beleving. Na het Oogziekenhuis klonk de muziek de afgelopen jaren in de Laurenskerk, de rozentuin van Dudok In Het Park en het dak van de Bijenkorf-garage.

Op zondag 10 juli 2022 kan het publiek met deze meditatieve ervaring even ontsnappen aan de drukte van alledag.

Bezoekers van vorig jaar: “Een bijzondere ervaring in de buitenlucht waar je op een andere manier met geluid bezig bent” / “Magisch mooie beleving, de muziek was geweldig.”
  • Deuren open: 10:30 uur
  • Start concert: 11:00 uur
  • Eind concert: 12:00 uur

Het klankconcert kost €7,50 (Early Bird of kortingspas) tot €12,50 (regulier) per ticket. Klik hier voor de tickets.

Over Under The Surface

Under the Surface is een uniek trio van drie muzikanten uit verschillende generaties die elkaar hebben gevonden in een gemeenschappelijke zoektocht naar ruimte en stilte door improvisatie. Hun unieke muzikale taal hebben de muzikanten (Joost Lijbaart, Bram Stadhouders en Sanne Rambags) tot in de verste uithoeken van de wereld met hun publiek kunnen delen. Van Mali tot Mexico, Noorwegen tot India, van Bolivia tot Libanon.

Drums/percussie: Joost Lijbaart
Vocals/poëzie: Sanne Rambags