Stemmen (met een visuele beperking) in Het Oogziekenhuis Rotterdam op 23 mei

Burgemeester Aboutaleb helpt blinde kiezer

Op donderdag 23 mei zijn de verkiezingen voor het Europees Parlement. Net als tijdens de vorige verkiezingen kan er ook tijdens deze verkiezingen weer gestemd worden in Het Oogziekenhuis Rotterdam. De stembureaus in Het Oogziekenhuis én in het stembureau in de school van Koninklijke Visio op Rotterdam-Zuid zijn speciaal geschikt gemaakt voor mensen met weinig of geen zicht.

Kunt u niet (goed) zien? Dan krijgt u extra uitleg en begeleiding van de stembureauleden en van de medewerker van Koninklijke Visio die de gehele dag bereikbaar is. Met behulp van een stemmal en audio-ondersteuning kunt u in beide stembureaus vervolgens volledig zelfstandig uw stem uitbrengen.

U kunt in Het Oogziekenhuis terecht van 07.30 uur 's ochtends tot 21.00 uur in de avond.

Filmpje van de Oogvereniging over stemmen als blinde of slechtziende