Zorgverzekeraars op bezoek in Het Oogziekenhuis Rotterdam

Dinsdag 6 juni nodigden we onze zorgverzekeraars uit voor een leerzame middag in Het Oogziekenhuis. We wilden hen graag een volledig beeld geven van ons ziekenhuis en wat we te bieden hebben. Elk jaar komen we samen met de zorgverzekeraars om belangrijke afspraken te maken over de zorg die we in het komende jaar gaan leveren. Zo maken we afspraken over tarieven, volume en kwaliteit van zorg. Aangezien deze gesprekken meestal kort zijn en we zoveel te vertellen hebben, leek het ons een goed idee om ook dit jaar weer een speciale middag voor de zorgverzekeraars te organiseren. Zo konden we uitgebreid informatie delen over Het Oogziekenhuis en alles wat we doen. Aan de enthousiaste reacties van de zorgverzekeraars te zien kunnen we wederom over een succesvolle middag spreken. We hadden dan ook een indrukwekkend programma samengesteld, waarin de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van oogheelkunde en de belangrijke rol die ons ziekenhuis daarin speelt, aan bod kwamen. We namen onze zorgverzekeraars mee in de wereld van de oogzorg, met presentaties en discussies over onder meer Artificial Intelligence, kinderoogheelkunde, patiëntcommunicatie en onze duurzame groene OK.

zorgverzekeraarsdag

Naast de informatieve sessies werden de zorgverzekeraars in de gelegenheid gesteld om bij binnenkomst een irisfoto van hun eigen ogen bij de afdeling Beeld & Functie te laten maken. Na afloop van de middag namen zij deze foto in een lijstje graag mee naar huis.

Al met al was het een leuke middag, waarop we ons Oogziekenhuis en de voortdurende inzet voor hoogwaardige zorg konden presenteren aan onze zorgverzekeraars.