Zorgverzekeraarsdag 2025

Vorige week vond in Het Oogziekenhuis Rotterdam de jaarlijkse zorgverzekeraarsmiddag plaats. Een middag waarin verbinding, beleving en kennisdeling centraal stonden.

Tijdens het programma kregen zorginkopers en medisch adviseurs de unieke kans om zelf te ervaren hoe het is om blind te zijn. In samenwerking met Koninklijke Visio liepen zij, geblinddoekt en met een taststok, een route rondom het ziekenhuis. Ook maakten zij met behulp van een VR-bril van Beter Zien kennis met diverse oogaandoeningen en de impact hiervan op het gezichtsvermogen.

Na deze ervaringen volgde een gezellige en interactieve lunch met oogartsen en oogartsen in opleiding. Tijdens de lunch presenteerden twee promovendi hun onderzoeksprojecten in de vorm van een posterpresentatie en gingen in gesprek met de zorgverzekeraars.

Na de lunch ging bestuurder Mireille Wolleswinkel in op de regionale en landelijke positie van Het Oogziekenhuis, en de uitdagingen die daarbij komen kijken. Daarna volgden presentaties over de samenwerking met het Franciscus Gasthuis & Vlietland, de door VWS erkende expertisecentra voor zeldzame oogheelkundige aandoeningen, en innovaties waar Het Oogziekenhuis zich op richt.

Zorginkopers en medisch adviseurs werden zo volledig bijgepraat over de laatste ontwikkelingen binnen Het Oogziekenhuis.

Een aanwezige zorgverzekeraar vatte het mooi samen: “Wederom een leerzame en nuttige middag in een ontspannen setting. Ik ontvang volgend jaar graag weer een uitnodiging.”

Els Steijger, manager Marketing, Communicatie, Contractmanagement en Zorgbekostiging reageert enthousiast: “We zijn blij met alle positieve reacties. Voor ons was het een geslaagde middag – we kijken nu alweer uit naar de volgende editie!”

Mireille Wolleswinkel presentatie