Het Oogziekenhuis Rotterdam opent deuren tijdens Museumnacht010

Tijdens Museumnacht010 op zaterdag 2 maart 2024 wordt Het Oogziekenhuis Rotterdam voor één nacht omgetoverd tot een museum! Rotterdammers worden uitgenodigd om met de blik van een ander naar de ogen, de belevingswereld en het ziekenhuis te kijken. Onze ogen vormen hoe we de wereld ervaren, of we nou wel, beperkt of niet kunnen zien. Stap binnen en beleef hoe het bijzondere interieur en de unieke kunstcollectie van het ziekenhuis helpen om patiënten zich minder als patiënt te laten voelen, liever als bezoeker van een museum.

Kijken kan op verschillende manieren, zeker in een ziekenhuis. Zie hoe onze professionals alle kanten en details van de ogen vastleggen om de ogen te kunnen behandelen. Ervaar hoe kunst tóch gemaakt kan worden met een visuele beperking. Neem een kijkje achter de schermen in de Operatie Kamer en meer!

Het 150 jarig bestaan van Het Oogziekenhuis Rotterdam vieren we graag samen op een speciale manier, kunst en oogzorg komen samen om de (beperkte) visuele wereld tentoon te stellen. We nodigen u graag uit om een kijkje te nemen en Het Oogziekenhuis Rotterdam te ervaren zoals dat normaal gesproken niet zal gebeuren!

Ga voor het hele programma en tickets naar deze pagina.