Het Oogziekenhuis volgt dringende corona-adviezen overheid op (5 november)

Vanaf aanstaande zaterdag 6 november verscherpt Het Oogziekenhuis Rotterdam de coronamaatregelen. Het Oogziekenhuis volgt hierbij de dringende adviezen van de overheid op, zoals deze dinsdagavond tijdens de persconferentie zijn benoemd.

De regels zijn er voor uw en onze veiligheid, maar we vinden het natuurlijk heel vervelend en we snappen dat deze regels voor u niet altijd leuk zijn.

Wat betekent dit voor u en onze medewerkers?
Veel maatregelen zijn verdwenen, maar helaas is het virus is niet weg. De basisregels blijven dan ook nog steeds van belang, ook als u al gevaccineerd bent. Dat betekent onder andere dat u bij klachten uw afspraak afzegt of verplaatst en niet naar Het Oogziekenhuis komt. Leest u hierover verder op onze website.

Mondkapjes weer verplicht
Het dragen van mondkapjes binnen ons ziekenhuis wordt weer verplicht voor patiënten, begeleiders en bezoekers. Natuurlijk dragen onze medewerkers ook een mondkapje.

1,5 meter afstand
We hebben in Het Oogziekenhuis Rotterdam te maken met een oud gebouw met smalle gangen en kleine wachtruimtes. Dit maakt het houden van de 1,5 meter afstand lastig. Natuurlijk houden we daar waar het wel kan zoveel mogelijk 1,5 meter afstand. In onze wachtkamers hebben we beschermingsschotten tussen de wachtkamerstoeltjes geplaatst om ook op deze manier afstand te kunnen houden.

Mag mijn begeleider mee naar binnen?
Zoals gezegd, hebben we in Het Oogziekenhuis smalle gangen en kleine wachtruimtes. We vragen u dan ook vriendelijk om zoveel mogelijk alleen te komen. Als het voor u écht nodig is, dan mag de begeleider met u mee naar binnen. Voor uw begeleider gelden dezelfde regels als voor u.

Mag ik een patiënt bezoeken op de verpleegafdeling?
Patiëntenbezoek is toegestaan als er 1,5 meter afstand van de patiënt wordt gehouden. Mensen uit hetzelfde huishouden hoeven geen 1,5 meter afstand te houden. Per dag zijn er 2 bezoekers na elkaar welkom (dus niet tegelijk).

Overige regels
Alle onze andere coronaregels blijven gewoon geldig. Leest u hier meer.