Ook tijdens avondklok gaat avondspreekuur Het Oogziekenhuis Rotterdam door

De avondklok heeft geen gevolgen voor ziekenhuizen en klinieken met een avondspreekuur. Onze avondspreekuren gaan dus gewoon door. De Rijksoverheid heeft bepaalde contactberoepen uitgezonderd van deze maatregel. Op de website van de overheid staan alle beroepen die tijdens de avondklok gewoon door mogen werken en waarvoor dus een uitzondering geldt.

Wel moeten onze zorgmedewerkers die in de avondkloktijd (tussen 21.00 - 4.30 uur) vanwege hun werk buiten komen, een werkgeversverklaring en een eigen ingevulde verklaring bij zich hebben. Ook voor patiënten geldt dat zij moeten aantonen dat zij met een reden buiten zijn.

Heeft u een afspraak op ons avondspreekuur? Dan moet u 2 documenten bij u hebben:

1. u moet een eigen ingevulde verklaring hebben. Die vindt u op de website van de overheid, én
  2. u moet kunnen aantonen dat u een afspraak heeft (gehad) bij Het Oogziekenhuis. Dit mag uw afspraakbrief zijn. Neemt u dus altijd uw afspraakbrief mee of zorg dat u de bevestigingsmail van uw afspraak kunt laten zien op uw telefoon.

Heeft u géén verkoudheidsklachten en bent u niet in quarantaine, dan kunt u gewoon veilig bij ons terecht, ook als u nog niet gevaccineerd bent. Stel uw zorg niet zomaar uit, want het zou erg vervelend zijn als uw klachten daardoor verergeren. Heeft u wel verkoudheidsklachten of bent u in quarantaine? Leest u dan verder op deze pagina.