Surinaamse dr. Sayad Bhikhie rondt oculoplastisch fellowship in Het Oogziekenhuis Rotterdam succesvol af

Sayad Bhikhie_Nancy van Tol_Dion Paridaens_Oogziekenhuis_Rotterdam_2018.jpg
Sayad Bhikhie MD (oogarts, links op foto), Nancy van Tol (verpleegkundige/OK-assistente, midden) en Dion Paridaens PhD MD (Fellowship Director en plaatsvervangend opleider oogheelkunde, rechts) in het dagcentrum van Het Oogziekenhuis Rotterdam

Sayad Bhikhie, MD, heeft zijn opleiding tot oogarts en een oculoplastisch fellowship* in Het Oogziekenhuis Rotterdam succesvol afgerond en zal terugkeren naar Paramaribo, waar hij in het Academisch Ziekenhuis zal gaan werken. Hij zal zich met name gaan bezig houden met ooglid-, oogkas- en traanwegchirurgie naast algemene oogheelkunde. Er bestaat een lange relatie tussen Oogziekenhuis Paramaribo en Het Oogziekenhuis Rotterdam. Dr. Bhikhie is de derde Surinaamse oogarts die een oculoplastisch fellowship in Rotterdam heeft gedaan.

*Een fellowship is een opleiding die oogartsen volgen in andere ziekenhuizen om meer ervaringen op te doen.