“Ik kan Het Oogziekenhuis en in het bijzonder oogarts Paridaens bij iedereen aanbevelen!”

Jan Rabenort deelt zijn ervaring met Het Oogziekenhuis Rotterdam. Hij is hier behandeld aan een ectropion. Bij een ectropion is de rand van het onderooglid verslapt. Hierdoor draait deze naar buiten. Jan vertelt hoe hij bij Het Oogziekenhuis terecht is gekomen en hoe het nu met hem gaat.

“Een paar maanden geleden kreeg ik last van een uitgezakt onderooglid. De huisarts vertelde mij dat een operatie de enige manier was om dit te verhelpen. De operatie moest dan wel door een ervaren oogarts worden uitgevoerd, want de kans op succes na zo'n operatie is slechts 50%. Ik vond dit een riskante oplossing. Daarom heb ik even afgewacht hoe het met mijn onderooglid zou verlopen. Helaas bleef het uitgezakt en ontstoken en was een operatie echt nodig.

De huisarts gaf aan positieve ervaringen te hebben met oogarts Paridaens van Het Oogziekenhuis Rotterdam. Hij schreef een verwijsbrief met de vermelding er zelf op toe te zien dat ik door Paridaens zou worden behandeld. En zo gebeurde het: op 13 december 2023 werd ik door de oogarts geopereerd aan mijn onderooglid. Ik was onder de indruk van de deskundigheid van de oogarts en de organisatie van Het Oogziekenhuis.

Ik ben zeer tevreden met de wijze waarop de operatie door de oogarts en zijn team is uitgevoerd. Het gesprek tijdens de operatie heb ik als zeer ontspannend ervaren. De aanwijzingen van de oogarts aan zijn co-assistente – om het beste resultaat te behalen – klonken mij als muziek in de oren. Ook de organisatie in Het Oogziekenhuis heb ik als perfect ervaren, van de ontvangst door de receptioniste tot de begeleiding naar de operatiekamer. Dit was naar mijn mening deskundig, gastvrij én sfeervol. Als bedrijfseconoom begrijp ik hoe lastig het kan zijn om een organisatie naar je hand te zetten. Het Oogziekenhuis Rotterdam is daar zeer wel in geslaagd!

Ik ben uiterst tevreden met het resultaat van mijn onderooglid. Mijn ogen staan nu weer symmetrisch. Ik kan Het Oogziekenhuis en in het bijzonder oogarts Paridaens bij iedereen aanbevelen!”

Drs. Jan Rabenort

Jan Rabenort, patiënt ectropion