Is een ooglidcorrectie iets voor u? - Artikel Harper's BAZAAR

Onze oogarts dr. Dion Paridaens vertelt op HarpersBazaar.nl alles over ooglidcorrecties. “De meest uitgevoerde cosmetische ingreep aan de oogleden is een bovenooglidcorrectie”.

Bij het ouder worden zien we vaak dat de huid van de oogleden wat slapper wordt en over de ogen gaat hangen. De te ruime huid noemen we dermatochalasis. Het gevolg is een minder frisse blik. Ook kun je klachten krijgen zoals hoofdpijn en vermoeide ogen.Het is ook mogelijk om een teveel aan huid en vet onder de ogen te laten verwijderen. “Sommige mensen hebben van die waterzakjes onder hun ogen”, aldus Paridaens. Dat kan een vermoeide uitstraling geven.

Tips voor spoedig herstel
De behandelingen voor de boven- en onderooglidcorrectie vinden plaats bij Oogziekenhuis Focuskliniek. Parideans: “Na een week gaan de hechtingen eruit, na twee weken kun je weer sporten en na zes weken zullen je littekens maximaal op spanning staan.” Een tip om jeuk na de operatie te verminderen? Vaseline smeren! Lees meer tips die kunnen helpen snel te herstellen op HarpersBazaar.nl.

Beeld Ooglidcorrectie resultaat vrouw bij Oogziekenhuis Focuskliniek

Beeld: Resultaat ooglidcorrectie (Links: voor & rechts: na)

Pas op met ‘goedkoop’
De kosten voor een ooglidcorrectie kunnen soms (voor een deel) vergoed worden uit de aanvullende zorgverzekering. Het kan verleidelijk zijn om te kiezen voor een behandeling bij een ‘goedkope’ aanbieder, maar pas daarmee op. “De ene arts behandelt je in z’n achterkamer met niet-steriele handschoenen en omgeslagen mouwen. De andere arts behandelt je in een operatiekamer onder strikt hygiënische omstandigheden”, aldus de oogarts. Lees je dus altijd goed in om een weloverwogen keuze te maken.

Meer weten?
Meer informatie over kosten, herstel, mogelijke complicaties, kwaliteit en te verwachten eindresultaat vind je hier. Lees het hele artikel van Harper´s BAZAAR op HarpersBazaar.nl.

Meer informatie  Afspraak maken